V minulom článku, sme si pomenovali problémy – zlozvyky v práci, ktorým sa treba vyvarovať. Zakladateľ internetového portálu o práci, pracovných agentúrach a tipoch, ako uspieť, Clinton Buelter, prišiel z jednoduchými riešeniami, ako vzniknuté dilemy efektívne riešiť. Nižšie ich máte aj s popisom a tým, ako sa chovať. Na lifestyle magazíne netMagazin.sk nájdete aj ďalšie tipy a rady ako na dobré vzťahy nielen na pracovisku.
1) Jasné vyhliadky do blízkej budúcnosti
Každý Vám povie, aby ste mysleli pozitívne, preto s tým ani nezačíname. Pozrite sa nato realisticky- taký šikovný človek ako vy sa predsa nenechá odrovnať momentálnou indisponovanosťou, nepriazňou osudu, neúspechom… (domyslite si, čo len potrebujete). Máte nato stať sa osobnosťou, akou chcete byť a získať všetko, čo k životu potrebujete.
2) Vyvolanie dobrého dojmu
Skončíte výšku, posielate životopisy, žiadosti o zamestnanie, motivačné listy s bohatou slovnou zásobou, všade kde sa len dá, pretože chcete zaujať, vyjsť z davu všetkých ostatných uchádzačov o zamestnanie. Chcete si u budúceho zamestnávateľa šplhnúť, preto sa hráte na niekoho, kým nie ste. Možno aj novým módnym oblečením. Ste prijatý a po čase sa všetky hlavne tie krásne slová, ktoré ste adresovali vo svojom CV, vyparia do éteru. A vy sa vyjadrujete hlavne slušne, stručne a k veci. Práve ste pochopili pointu, ako sa veci majú- Vaše pôsobenie skĺzne do denného normálu, kde ukážete skutočnú tvár.
3) Opustite pracovisko
Chápeme sa, nie natrvalo, len počas obednej prestávky alebo inej dlhšej pauzy. Nachvíľu si prečistite hlavu iným vzduchom, nie klimatizáciou, kde sú ukryté zárodky pre astmu. Vyjdite si z kolegami do kaviarne, obľúbenej jedálne alebo pred stánok s bagetami, komu čo chutí. V pokoji si svoje chutné jedlo vychutnajte a vráťte sa na pracovisko. Tak je to správne, pretože spokojný pracovník je šťastný pracovník. Rovnako nikdy neviete, kedy sa šéf nechá ovplyvniť Vaším správnym vyžarovaním a jedného dňa niekoho povýšia, zvýšia mu plat, hojne bude využívať zamestnanecké výhody… myslite nato skôr, ako sa rozhodnete hundrať. Náhle je svet o čosi krajší.
Ak sa ich budete držať, môže to byť ten správny krok, ako bojovať so svojimi pracovnými zlozvykmi. Aj keď si ich možno až tak neberiete, vaše okolie na nich môže pozerať opačne. Zamysleli ste sa už nad tým, že práve tie vaše zlozvyky môžu byť okoliu v práci naozaj nepríjemné?